pondělí 7. prosince 2015

Košile na míru - proužek nebo kostka?


O značce Peter James Proud už jste si mohli něco málo přečíst v dřívějším článku, ale jak probíhá výběr látky a co vše musíte během návštěvy rozhodnout, to se dočtete dnes. Tak hurá na to..
Musím říct, že je skvělé mít na výběr z takového množství látek. Na druhou stranu je to taky pěkně zapeklité. Probírala jsem se těmi vrstvenými vzorníky a vůbec nevěděla, kam se koukat dřív. Proto jsem radši zvolila metodu vyřazování. Jednobarevnou košili jsem vyloučila hned, ale zároveň jsem chtěla, aby byla dobře kombinovatelná, protože jak jistě víte, miluju motýlky. A pokud jde o košile se zapínáním až ke krku a s límečkem, motýlka k ní mám téměř vždy. Proto jsem vyřadila i látky kostkované, které by se k mé sbírce úplně nehodily. A tak jsem se po dlooouhém rozjímání rozhodla pro finální látku. Jenže mi v té chvíli vůbec nedošlo, že to je jen začátek. Velice profesionální a milá slečna za pultem se mě začala ptát na doplňkovou látku (kterou lze použít například na manžety nebo límec), na výšku, barvu a počet knoflíků, barvu nitě, vzhled límce a manžet a monogram. To začala být teprve jízda :D Po nekonečném přikládání vybraných látek ke knoflíkům a následné přikládání knoflíků ke vzorníku s nitěmi, jsme mohly radostně zapět "Heurééékáááá". Dílo je dokonáno. Tedy pouze ta výběrová část. Poté přichází část měřící. Tam už si moc nevyberete a nic neokecáte. Metr mluví jasně. 
"Jakou nosíte konfekční velikost?"
"36"
Po těchto slovech mi slečna podává zkušební košili a já radostně vbíhám do kabin. Když vyjdu s košilí na sobě, musíme konstatovat, že by to chtělo spíš velikost 34. Ta mi v ramenou padla jako ulitá, ale jelikož si nechávám šít košili na míru, musí se tady přidat, tam ubrat, zkrátit, prodloužit a támhle to "vyslimovat" :D Teprve potom to bude to pravé ořechové, co v konfekci neseženete. 
Vše vybráno, změřeno, sepsáno. Už zbývá jen popřát krásné svátky, rozloučit se s usměvavou slečnou a těšit se na svou první košili na míru. Leden to jistí!

















1 komentář:

  1. Košile jsou úžasné a tobě tato pěkně sedí :-) . Já nosím košili každý den do práce. Sice je nemáme striktně nařízené, ale pracuji v kanceláři a tam je nějaké slušné oblečení žádoucí :-) . Nekupuji si ale žádné značkové košile. Pěkné košile nabízí i eshop second hand , ale o poznání s nižší cenou :-) .

    OdpovědětVymazat